Vannacht droomde ik dat ik weer een relatie had met een man. Hij had halflang krullend haar, een brede mond met van die tanden erin, droeg een net te strakke spijkerbroek, was slungelig, een tikje sullig. Zo’n rustig lachende man, zo een was het.
We gingen naar een bar die tegelijkertijd Kult te Groningen, Pamela te Amsterdam en openbare basisschool de Braskörf te Veendam was. Iedereen die biseksueel was kreeg er een wc-ketting mee om te kunnen plassen, net als op de kleuterschool. Een tikje bifobisch vond ik het, maar ik moest nodig en droeg daarom de ketting met houten vierkante en ronde kralen in primaire kleuren keurig om mijn nek.
De wc was opgeblazen of werd verbouwd, een van beide, er was weinig van over maar er hingen nog wat witte tegels op de muur en er zat een gat in de grond.
Toen ik terugkwam van het plassen sloeg de man een arm om me heen. Hij keek me in mijn ogen, en mijn lijf vervulde zich met weerzin. Alsof ik moest overgeven en niemand mocht het zien. O ja, dacht ik. Is ook zo. Zo voelde het. Nu weet ik weer hoe het was.
Geef een reactie